Autiscentrum logo
menu

Co dělat, když senzorická integrace nefunguje správně?

Milena Urbanová Milena Urbanová 23.10.2022 Ikona komentáře 0 komentářů

Jak pomoci dětem s autismem, které mají potíže se senzorickou integrací? Hledáme nové možnosti pro jejich rozvoj. Našim cílem je pomoci jim vypořádat se s přívalem smyslových informací, aby mohly lépe fungovat v každodenním životě.

První ročník certifikovaného kurzu Ayres Sensory Integration pod organizací CLASI uspořádala letos Asociace senzorické integrace. Úspěšně jej absolvovala i naše ergoterapeutka Danča. Společně s dalšími kolegy tak pomáhá dětem s autismem v rozvoji dovedností potřebných pro běžný život.

Zvlášť pro děti, které mají potíže se senzorickou integrací, je novou výzvou cvičení pod vedením ergoterapeuta a využití terapie senzorické integrace. Cílem této metody je poskytovat dítěti smyslové podněty tak, aby je dokázaly přiměřeně zpracovat, reagovat na ně a prostřednictvím hry zažily pocit úspěchu.

„Vidět, jak se dítěti pomocí motivace a akceptujícího přístupu terapeuta, daří tyto těžkosti překonávat, nebo jak se chlubí, co dokázalo, je tou největší odměnou za společnou trpělivou práci,“ říká ergoterapeutka Danča.

Hyposenzitivita, hypersenzitivita nebo těžkosti v rozlišování předmětů jsou dnes již známé pojmy. Co však dělat, když senzorická integrace u dítěte nefunguje správně? Dítě může být pasivní nebo naopak neposedí, nereaguje na instrukce, neumí odhadnout nebezpečí, je přecitlivělé na podněty jako je světlo, zvuky, odmítá doteky, určité druhy jídel nebo se vyhýbá situacím, kde je více podnětů. Může být také neobratné, mít nepřiměřený odhad síly nebo těžkosti s čtením, psaním, počítáním… Za těmito projevy se může skrývat problém v oblasti senzorické integrace.

Kontakt – terapie senzorická integrace: vedoucí sociálně aktivizační služby maresova@autiscentrum.cz
Ceník zde

Sdílejte článek

Facebook Twitter

Podobné články

Komentáře nejsou povoleny.

Hlavička pozadí